06 March, 2015

Kepompong.

Assalamualaikum,

waktu-waktu maghrib ni rasa macam mahu kongsi luahan hati.
Pernah tak kamu semua ada kawan? eh, bukan macam kawan-kawan biasa tapi kawan yang kau boleh percayai. aku ada dua orang sahaja.

Aku fobia untuk dikawan atas kisah kisah yang dahulu. kenapa lah ye, aku ada sifat macam ini. 
kerna aku penat menjadi orang tengah, menjadi orang yang ditunjuk oleh jari telunjuk mereka. aku lebih rela mempunyai ramai kawan macam itu sahaja, tak perlu ada geng macam golongan assabiah. dengan kaum sendiri sahaja.

aku rasa tenang selepas aku lari dari golongan macam itu, lagi rami orang kawan bersama aku. dan aku dapat mengenali pelbagai ragam manusi di keliling. indah tahu, daripada kau duduk dengan kepompong yang sama. tak membesar kepala otak kau. 

pengajaran yang aku dapat luakan kat sini,

Kawan tu ramai, tak perlu nak duduk dengan kepompong sendiri. Kerna kadang kadang otak tak akan berkembang. Ceh.